
51. ročník Země živitelky
Od skončení největšího českého agrosalonu Země živitelka v Českých Budějovicích už uběhlo pár dní a my v MILCOM a.s. bychom rádi poděkovali všem obchodním partnerům, zákazníkům, návštěvníkům, kolegům i přátelům, kteří se u nás zastavili. Velké díky patří také Potravinářské komoře ČR za výbornou spolupráci v rámci společné expozice v pavilonu T1.
Letošní, už 51. ročník veletrhu, který se konal od 21. srpna, navštívilo rekordních 132 504 návštěvníků – nejvíce za posledních 22 let. Podtitul „Nová éra“ vystihoval nejen směřování výstavy, ale i naši vlastní účast, protože jsme se této prestižní akce zúčastnili po mnoha letech a bylo to pro nás tedy jako poprvé.
Výstavu jsme pojali nejen jako příležitost k prezentaci našich produktů, ale také jako aktivní prodejní akci, kde jsme mohli navázat přímý kontakt s koncovými zákazníky i odbornou veřejností.
Co jsme představili
Naše prezentace byla součástí expozice Potravinářské komory, která byla zaměřená na kvalitní české potraviny. Návštěvníci u nás mohli zakoupit:
- mlékárenské kultury pro výrobu jogurtů, kefírů, probiotických a acidofilních mlék,
- syřidla a syřidlové preparáty pro výrobu sýrů a tvarohu,
- ochucující složky pro mlékárenský i pekařský průmysl,
- koření – jak na sýry, tak pro běžné domácí vaření,
- těsto na bramborové knedlíky - produkt, který si získal srdce návštěvníků,
- další speciality spojující kvalitu, tradici i moderní technologie.
Ochutnávky jogurtů s ovocnými složkami, probiotických mlék i bramborového těsta přilákaly velký počet návštěvníků. Během šesti dnů jsme prodali např.:
- přes 550 kusů mlékárenských kultur (nejvíce probiotických, jogurtových a kefírových),
- přibližně 140 kg ovocných složek (největší zájem byl o mák, višeň, borůvku, malinu a meruňku),
- 173 balení koření (nejprodávanější byla uzená paprika, farmářské brambory, Mozzarella caprese, Country a křupavé kuře),
- 28 kg bramborového těsta,
- 40 forem na sýry a tvarohy.

Nové kontakty, nové příležitosti
Země živitelka pro nás nebyla jen výstavou, ale hlavně platformou pro obchodní růst. Navázali jsme mnoho kontaktů s farmáři, potravináři, distributory i zástupci maloobchodu. Zájem o naše produkty předčil očekávání a potvrdil, že máme co nabídnout i mimo český trh. Vstoupili jsme do nové éry – nejen Země živitelky, ale i naší firmy.
Poděkování týmu
Celý projekt by se neobešel bez nasazení našeho týmu – od příprav až po samotnou realizaci. Jsme na všechny opravdu hrdí a těšíme se, kam nás nově získané zkušenosti a podněty posunou.
Velké díky všem zúčastněným a těšíme se na další rok!
